12 Temmuz 2011 Salı

Çoban Değil O Koyun Operatörü Artık


Son zamanlarda çok fazla meslek gurupları çıktı. İsmini bile okurken zorlandığımız dallar. Bir de kişilere yeni isimler takılmaya başladı. Şimdi dilim döndüğünce yazacam bu isimleri ama ne kadar yanlış ne kadar doğru açıkçası bende bilmiyorum. Ama taktığım şey şu, bir insana profesyonel denmesi. Eskiden mesela başka şekilde derlerdi. Küçük yaştan beri bir çok iş dalında çalıştığım için biliyorum yani. Mesela garsonluk yaptığım dönemlerde askerden önce işin acemisi olduğum için daha bu acemi derlerdi. Biraz zaman geçtikten sonra üstümde ki acemilik kalktı ve konulan isim kaşar oldu. Kaşarlık döneminden sonra sınıf atlayarak o işin orospusu diye nitelendirmeye başladılar. Tabi normal bi olayda bunu deseler kavga çıkar orası ayrı. Ama insanın hoşuna gidiyor işte bir işin artık orospusu olmak. Bu kötü anlamda değil tabi bu edindiğin tecrübe ile alakalı. Her ne kadar argo bi terim ve benzetme olsada bu senin tecrübenle alakalı bir durum oluyor. Geçen mesela bir yerde şunu duydum okudum gördüm işte. Artık çoban yerine koyun operatörü diye bir şey. Yahu yıllardan beri o adamın mesleğinin ismi çobanlık. Neye göre kime göre değişti bu isim. Global dünyanın uydurduğu yeni isimler mi ? İnternette iş aradığım dönemlerde mesela Pos Teknisyenliği için baktığımda, bir sürü abudik gubudik meslekler türemiş. Normalde benim tecrübeli eleman arıyoruz diye yıllar önce okuduğum bir meslek için şimdilerde profesyonel bilemem ne İngilizce terimlerle dolu şeyler. Yahu adam onu okuduğunda vay amına koyim ben bu gidişle iş bulamayacam bu beni aşar diye bir düşünce oluşuveriyor. Halbuki adam sadece ve sadece garsonluk yapacak. Yada ön muhasebe yapacak. Bu abartı neden ne için niye ? Bazen insanları böyle korkutup kaçırıyorlar işte. Nerde kalmıştık hee işin orospusu olma konusunda. Aslında bu tehlikeli de bir şey. Bir insan ne kadar kendine güvenir ve o işte ben çok bilgiliyim gözlerim kapalı yaparım bunu hatta götümle bile yaparım amına koyim diye düşüncelere dalarsa, o insan hata yapmaya daha açık bir kişilik oluyor. Yani tamam tecrübe güzel bir şeyde, ben şuna inanıyorum ve hayatımda da hep öyle davranmışımdır. Bir işi çok iyi öğreneceksin bileceksin ama sanki ilk günmüş ki gibi çalışacaksın yani ilk defa yapıyormuşun gibi. İşte o zaman daha sağlıklı oluyor, en azından bana göre. Bazen çok özgüven aşırı özgüven insana ciddi zararlar verebiliyor. Hem iş hayatında hem de sosyal ve aile hayatında. Sanırım bu hayatta her zaman acemi gibi davranmak gerekiyor. Ben öyle düşünüyorum. Ya siz ?

1 yorum:

  1. eğlenceli deim yazına evt bu konu aslında salaklık boyuta geçti kapıcı= apartman görevlisi sekreter=asistan tezgahtar= satış elemenı yahu bu eski sıfatları söyleyince hakaretmi etmiş oluyorsun anlamıyorum?
    zaten bayan kadın meselesi var bu konuyda yaz ben kadın kız hanımdan yanayım:)

    YanıtlaSil