3 Ekim 2011 Pazartesi

Oğlum Sen Küçükken Üstüme İşerdin


Ne hikmetse gerek annelerimiz gerekse çocukken bize bakmış yada bizi görmüş olan ablalar ve teyzelerimiz, uzun bir süre sonra gördükten sonra, bu üzün sere 15 – 20 yıl diyelim biz buna hep çocukmuşuz gibi davranırlar. Yani onların gözünde bir türlü büyüyemiyoruz.

Bu durum sanırım bize olan sevgilerinden kaynaklanıyor. Hadi annelerimiz neyse de bu komşu teyzeleri ve ablaları anlayamıyorum. Birde her gördüklerinde “aaa ne kadar da büyüdün? Küçükken hep üstüme işerdin şimdi koca delikanlı olmuşun yada genç kız olmuşun” Eee teyzecim büyüdük biz hani sende yaşlandın ya bizde o süre içinde büyüdük işte. Hani doğanın kanunu da bu yani büyümek zorundayız.

Ben en çokta çocukken bize “Sen büyü sana kızımı verecem” demelerine tav oluyorum. Çocukken kandırmak kolay tabi büyüyünce işler değişiyor. Belki ben senin kızına aşığım belki onu çok seviyorum niye sen benim hayallerimle oynuyorsun ki teyze. Belki ben yıllar sonra karşına çıkıp teyze ben kızını seviyorum diyecem. Tamam anlıyorum yağmasan da gürlüyorsun ama biraz da icraat olsa keşke.

Birde şu tip teyzeler var. Küçükken sana bakmıştır işte arada bir gelip senle ilgilenmiştir oynamıştır filan. Ama tabi sen çocuk olduğun için hatırlamazsın doğal olarak. Aradan yıllar geçer annemiz ona misafirliğe gider ve sen hiç görmemişindir hatırlamıyorsundur o kadını. Neyse telefon açarsın annene neredesin ne yapıyorsun diye. Anne cevap verir “-Ayşe teyzendeyim oğlum” “-Anne o kim?” Kadın dayanamaz ve hemen müdahale eder olaya. Sen bebekken ben gelir bakardım sana der ve sen öylece kalırsın. Yahu bebekmişin nereden hatırlayayım şimdi o kadını. Hani karşıma hiç tanımadığım bir kadın çıksa dese ki ben bebekken sana baktım gidip boynuna sarılacak değilim. Yani tanımamam çok normal. Sanırım o teyzeler bizi halen o yaşlarda sanıyor olabilir.

Komik durumlar bunlar, ve hani sonradan düşündüğünde gerçekten malzemesi bol konular bunlar. Ve işin tuhaf tarafı bu teyzeler hepimizin etrafında var. Bunlar sanırım bi tarikata üyeler ve bunlar git gide çoğalıp yayılıyorlar ülkenin her yerine. Şimdi size de sorsam var mı böyle bişey diye eminim ki var diyeceksiniz. Yine de Allah başımızdan eksik etmesin böyle teyzeleri. Yoksa nasıl gülecez ki ? Saygılar sevgiler….

1 yorum:

  1. Ya ben de o teyzelereden olmaya başladığımı hissediyorum. Öyle deme yaaaa:))

    YanıtlaSil