1 Ağustos 2011 Pazartesi

Sevilmeyi Beklemeden Çıkarsızca Sevin


Bu aralar kelimelerimi çabuk tükettim yada tüketecek kelime bulamıyorum. Onun tabiri ile midemde kelebekler uçuşuyor. Çok garip ama farklı bir duygu bu. Hani nasıl anlatsam bilmiyorum kelimelerin eksik kalacağı korkusu bitiriyor beni. Hani bıraksalar gerçi tutan da yok ama bi roman çıkabilir içimdekilerden. Bir insanı sevmek gerçekten güzel bir duygu. Ona tüm hayatını suna bilmek tüm sevgini suna bilmek tarifsiz bir duygu. Bu sevgili arkadaş aileden biri hiç fark etmiyor. Çünkü her şey karşılıksız. Hani karşılıklı olduğunda da tadından yenmiyor. Hangi kelime olursa olsun hangi cümle olursa olsun eksik kaldığını düşünüyorsun. Ben sevginin karşılıksız çıkarsız makbul olanından yanayım. Yani karşıdan hiç bir şey beklemeden varlığı ile yetinebilmeyi bileninden yanayım. Eğer bir çıkar ilişkisi varsa zaten ne hayır gelir ki o ilişkiden dimi. Yine tekrarlıyorum bu sadece sevgili için geçerli değil herkes olabilir bu durumda. İnsan oğlunun elinde böyle bir elmas varken onu işleyip kullanması gerekirken neden hep daha fazlasını arar ki neden daha fazlasını ister ki anlamıyorum. Ya sen seviyorsun mutlusunda bırak onun seni sevip sevmemesi ile ilgilenme. Keyfini çıkar sevdiğinin hissettiğinin. Bu aynı şey gibi boku eşeledikçe daha çok kokar ve rahatsız eder ya insanı o ortamdan kaçmak ister rahatsız olur hee işte sevgide böyle bişey. Eğer çok bir karşılık bekliyorsan ve sevdiğin insanın seni, senden daha çok sevmesini bekliyorsan işte hayatın sana hazırlamış olduğu tuzağa düşmüşün demektir. Bencil olmamak lazım diye düşünüyorum. Ve hep şunu düşünürüm elimden geldiği kadar da uygulamaya çalışırım da. Önce karşındaki insanı düşüneceksin. Tabi bu karşılıklı olursa daha güzel olur. Karşındaki insan mutluysa onun mutluluğu ile mutlu olmayı becerebileceksin. Bir insanı mutlu etmek güldürmek varlığını o insana hissettirebilmek kadar güzel bir şey olamaz bu dünyada. Bazı ilişkilerde denk geliyorum. Yaa ben seni çok seviyorum sen beni niye bu kadar çok sevmiyorsun. Ulan gerizekalı bırak senin kadar sevmesin boşver. Yanındaysa ve seninle olmaktan mutluysa ne diye daha kurcalıyorsun da uzatıyorsun.. Bırak akışına bırak her şeyi. Zaten olacak olan kendiliğinden olacaktır. Sana rahatlık batıyor kanımca.. Tabi bazı durumlarda bu elde olmuyor kontrolünü kaybedebiliyorsun. Üstüne gidiyorsun öyle bir gidiyorsun ki eziliveriyor karşında ki insan. İstiyorsun ki sevsin beni ilgilensin tüm dünyası benim eksenimde dönsün falan filan. Biz buna halk dilinde bokunu çıkarmakta diyebiliriz. Kimseyle konuşmasın etmesin her Dakka beni arasın sorsun işte benle sadece ama sadece benle ilgilensin. Oldu paşam başka. Tamam sevgili yada arkadaş olabilirsiniz ama o da bir insan ve onun da bir hayatı var. Oldu olacak tak bir tane joistik götüne yönlendir öyle oradan oraya. Tamam ilgi duyulması yada sevgisini belli etmesi güzel hoş ama her şeyin dozunda olması daha güzel diye düşünüyorum. Biz erkeklerde sahiplenme duygusu gerçekten de yoğun. Kendimden biliyorum ben çok sahiplenir ve kıskanırım. Bu az önce anlattığım şeyde işte benden azıcık ondan da olmuyor değil. Ama elimden geldiğince kontrol etmeye çalışıyorum kendimi. Seven kalpler hassas olur diye bi replik vardı zamanında. Benim en sevdiğim repliktir mesela o arada kullanırım da. Gerçekten de öyle sevdiğin de insan gözü dönebiliyor kör olabiliyor. Ama her şeyin fazlası zarardır bunu da unutmamak lazım diye düşünüyorum hani. Üstada sormuşlar ismi neydi hatırlamıyorum şimdi siz araştırın bulun onu da her şeyi benden beklemeyin şimdi. Sevmek mi ? Sevilmek mi ? diye. Üstat cevap verir sevmek diye. Neden diye sorarlar ve üstat şöyle der. Sevildiğinden emin olamazsın ama sevdiğinden emin olabilirsin der. Ve gerçekten de böyle bu durum. Siz sevin sadece sevin ve akışına bırakın tabi bokunu da çıkarmayın. Zaten o kişi o sevgiyi hak ediyorsa size aynı şekilde karşılık verecektir. Ne demiş Sezen Aksu bi şarkısında Savaşmayın Sevişin. Dünyaya bir daha gelmeyecez onun için kalp kırmak insanları üzmek boşuna öteki tarafta yeminle popodan kıl alırlar o sıcakta görürsün ondan sonra ahh ahh diye ağlarken. Sevmek güzel şey tavsiye ediyorum….

Bozulmamış çarşaflarımız bakarken
Düşünür oldum seni
Kim daha çok sevdi diye
Ama hiç ilgilenmedim bilirsin
Sormadım ki sana ben hiç
Beni sevip sevmediğini
Çünkü ben seni seviyorsam
Sen hayalden ibaretsin
Çünkü ben seni seviyorsam
Sen sadece bir aracıdan ibaretsin
Gönlümle bana ibaretsin
Öyleyse ben seviyorsam seni
Sen benden ibaretsin

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder