29 Ağustos 2011 Pazartesi

Ah Nerede O Eski Bayramlar ?


Çocukluğumdan bu yana her bayramda söylenen bir söz. “ Nerede o eski bayramlar “ Kendimi bildim bileli bu söz her bayram da söylenir. Hani şimdi bize göre gerçekten de nerede o eski bayramlar. Çocukluğumuzda yaşadığımız bayramlarını yerini şimdi ki bayramların tutmadığı kesin. Ben bu sözden şunu çıkarıyorum. Demek ki herkesin çocukluğun da bayramlar daha farklıydı. Bi nevi böyle bir durum çıkıyor ortaya. Ben her bayram da ve her bayram yazımda bayramları kutlamadığımı söylemiştim zaten. Duruma bakılırsa aslında kimse kutlamıyor bayram. İnsanlar 9 günlük tatilin olmasından dolayı yada bayram da bir yerlere gidecek olmanın verdiği mutluluktan dolayı sanırım bayramları bu kadar çok seviyor. Siz hiç birinden duydunuz mu ? Bayramda dedemler de ailece toplanıp bayramlaşacaz diye ? Şahsen ben duymadım. Kimi tatilde kimi ise evde malak gibi yatacağından bahsediyor. Hani bayram bahane tatil şahane de diyebiliriz bu duruma. Yani bayramı bahane edip tatilin peşinde olan insanlar.

Birde şunu sorması lazım insanın kendisine aslında. Bayram nedir? Nasıl kutlanır? Kişiye, insanına göre değişiyor. Kimisi ailesinin yanında olmaktan zevk alır, kimisi ise tatil yaparak. Teknoloji geliştikçe birbirimizden daha fazla uzaklaştığımızın farkında değiliz maalesef. Bir evde iki tane tv varsa eğer bu bile aileyi birbirinden uzaklaştırabiliyor. Erkek bir odada maç ve spor haberlerini seyrederken, kadın diğer odada dizilerini seyrederken akşam bi saatte anca uyumak için birbirilerini görebiliyor. Bu internet içinde geçerli.

İnternetin bize yararlı olduğunu inkar edemeyiz bir yere kadar. Ama sanal ortamda oldukça birbirimizden uzaklaştığımızın farkına varmak gerekiyor. Aynı evi paylaşıp iletişimlerini sanal ortamda gerçekleştiren insanlar gördüm ki, bu bana gerçekten çok tuhaf geliyor. Bayramlarda da öyle bir durum var. Ya arife günü gidilir yada bayramın ilk günü bir telefonla anne yada baba biz tatile çıktık iyi bayramlar. Ben pek inanmıyorum insanların bayram için heyecanlandığını amaç sanırım sadece tatil. Başka hiçbir şey değil. Bu kadar karamsar olmak istemezdim bu durum karşısında ama maalesef ki durum bu. En azından gözlemlediğim kadarı ile benim gözüme gözüken durum bu. Yine tekrarlıyorum. Nerede o eski bayramlar ?

Saygılar Sevgiler…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder