10 Haziran 2011 Cuma

Başlık Yok


Aslında aklımda bir sürü şey vardı yazmaya başlamadan önce söyleyecek çok sözüm vardı uçup gitmeselerdi eğer. Böyle karışık başı sonu belli olmayan bir şey planlamıştım ama olmadı işte. Şimdi yine ne yazacağımı bilmeden saçmalamaktan korkarak başladım yazmaya. Hayatta böyle işte bazen planladığın gibi gitmiyor hiç bir şey. Araya sıvışan bir sürü parazitle uğraşmak zorunda kalabiliyorsun. Ben parazit diye isimlendiriyorum onları siz istediğinizi diyebilirsiniz. Planladığımız şeyler gerçekleşmediğin de biz bunu genel olarak kısmet değilmiş yada nasip değilmiş der geçiştirmeye çalışırız Aslında farkına varamadığımız şey her şeyin bizim elimizde olmasıdır. Yılmadan yıkılmadan çabalamak yerine suçu yine her zaman ki gibi kolayı seçerek kadere yada kısmete atarız. Tamam kader kısmet diye bişey var bunu inkar etmiyorum ama bu bizim seçimlerimizden oluşan bir şey. En azından ben buna inanıyorum. Misal bir evlenme teklifi aldığınızı düşünün. 2 seçeneğiniz var ya evet diyeceksiniz yada hayır. Ama hangi seçeneği seçerseniz seçin bunu kader yada kısmet diye nitelendireceksiniz. Ama bunun kendi seçiminiz olduğunu unutacaksınız. Hayır desen de evet desen de aa kısmet böyleymiş kader işte diye avundurup duracaksınız kendinizi.

Hayat aslında uzun gibi gözükse de çok kısa o kadar kısa ki nasıl geçip gittiğini anlayamıyoruz bile bi bakmışınız yaş olmuş 60. Geriye dönüp baktığınızda kendin için ne yaptın diye sorsalar dünyaya iki tane çocuk getirdimden başka bir şeyin olmayacak. Oysaki ertelediğin vazgeçtiğin o kadar şeylerle doluydu ki hayat hepsini kadere kısmete attığın için hatırlamayacaksın hiç bir şey. Çok mu karamsar konuşuyorum bence hayır bu en azından benim yaşadığım toplum içerisinde bire bir gördüğüm şeyler.

Her günü dolu dolu yaşamak lazım. Her an ölebilecekmiş ama hiç ölmeyecekmiş gibi. Sanırım bide başımıza gelen olayları kadere kısmete yorumlamasak iyi olacak gibime geliyor. Her zaman bir seçeneğimi var sonunda ne olup ne biteceğini bilmesek bile sonuçta o bizim seçeneğimiz olacak. Kendimizi kandırmaktan vazgeçmek gerek sanırım. Onun için kimseyi kırmadan gücendirmeden art niyetsiz sevmek lazım adam gibi. İster bu dünyada yanalım ister öbür dünyada seçim bizim. Her şey de olduğu gibi. Birkez olsun çuvaldızı kendimize batıralım verdiğimiz kararlarda.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder